Ochrona danych osobowych w sprzedaży i marketingu

Ochrona danych osobowych w sprzedaży i marketingu

 

149 zł 129.14

Autor: Mirosław Gumularz, Patrycja Kozik, Prawo w praktyce,
Wydawnictwo C.H.Beck
Isbn: 9788381582353
Wydanie: 1/2019 Stron: 370


Inne działy: Finanse publiczne 2019, Prawo administracyjne podręcznik, Ochrona danych osobowych,



Wysyłka

Celem publikacji jest przedstawienie zagadnień dotyczących ochrony danych osobowych specyficznych dla marketingu i sprzedaży. Autorzy skupiają się na problemach specyficznych dla tych obszarów, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii, które od lat budzą wątpliwości np. relacja przepisów o ochronie danych osobowych do regulacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy – Prawo telekomunikacyjne. Autorzy nie unikają omawiania kwestii trudnych i budzących wątpliwości, a także problemów, które w dotychczasowej literaturze (także europejskiej) nie są jeszcze dostatecznie wyjaśnione, np. problem profilowania, modele współadministrowania, kwestia zapłaty danymi osobowymi, wykorzystanie baz danych i wizerunku w kontekście RODO, prowadzenie konkursów i loterii, czy problem screen scrapingu bądź procesów przetwarzania danych w ramach portali społecznościowych. Istotne jest to, że autorzy biorą pod uwagę także kierunki zmian w prawie europejskim (np. w zakresie projektu rozporządzenia ePrivacy). Celem publikacji jest przedstawienie omawianych zagadnień w możliwie praktyczny sposób (z uwzględnieniem przykładów, tabel etc.). Jednocześnie autorzy nie unikają szczegółowej analizy omawianych problemów.