Wzory zapisów w umowach zlecenia

Wzory zapisów w umowach zlecenia

 

99 zł 70.09

Autor: Marek Rotkiewicz, Kadry płace BHP,
Wydawnictwo C.H.Beck
Isbn: 9788381280327
Wydanie: 1/2017 Stron: 150


Inne działy: Kadry i płace 2018, Kodeks pracy komentarz 2018, Prawo pracy 2018, Zamknięcie Roku 2018,



Wysyłka

Praktyczny poradnik skupiający się na przykładowych zapisach dotyczących poszczególnych elementów treści umowy. Najważniejsze atuty publikacji to:

Przykładowe umowy
Szczegółowe omówienie poszczególnych elementów umowy
Warianty zapisów w umowie i omówieniem ich skutków
Omówienie skutków finansowych danych rozwiązań
Niniejszy poradnik odnosi się do rozwiązaniu praktycznych problemów na jakie natykają się osoby przygotowujące umowy zlecenia. Publikacja koncentruje się na omówienie szczegółowych problemów takich jak:

Jak układać zobowiązania zleceniobiorcy?
Jak konstruować wynagrodzenia?
Jak wzmocnić bezpieczeństwo zleceniodawcy w związku z obowiązywaniem stawki minimalnej?
Jak skutecznie wypowiadać umowę?
Jak wprowadzać kary umowne?
Jakich zapisów nie wolno stosować w umowach zlecenia?
Jak zapisywać rozwiązania szczegółowe takie jak – zakaz konkurencji, urlop, przekazywanie narzędzia pracy?
W prezentowanej książce znajdziesz odpowiedzi na szereg bardzo konkretnych pytań taki jak:

Jak traktować przedsiębiorcę, który nie realizuje danej (ocenianej) umowy w ramach swojej działalności gospodarczej?
Jak stosować wymogi związane z płacą minimalną?
Dlaczego warto w umowie regulować warunki przekazania zlecenia osobie trzeciej?
Jak formułować zapisy o mieszanym wynagrodzeniu (stałym i prowizyjnym)?
Jak regulować czas realizacji usług?
Jak formułować zapisy dotyczące wynagrodzenia w zależności od czasu trwania zlecenia?
Kiedy umowa może uleć natychmiastowemu rozwiązaniu?
W umowach zlecenia zleceniodawcy często stosują niewłaściwe zapisy, np. takie które są charakterystyczne dla stosunku pracy co może powodować istotne problemy podczas kontroli PIP. Wiele błędów w umowach związane jest ze zbyt dużą niejasnością poszczególnych rozwiązań, niepełnym doregulowaniem części zobowiązań.

Niniejsza publikacja wyjaśnia najczęściej powtarzające się błędy w umowach, takie jak:

Zbyt duża ogólnikowość zapisów dotyczących zobowiązań zleceniobiorcy powodująca zagrożenie sporów pomiędzy stronami, jak również niekiedy podejrzenia ukrytego stosunku pracy;
Nieodnoszenie się do kwestii związanych z zapewnieniem sprzętu, narzędzie niezbędnych do wykonania zlecenia;
Brak zapisów wymaganych przez przepisy o stawce minimalnej, jak również brak dalszych doprecyzowań związanych z tymi przepisami;
Nieprawidłowe określenie terminu płatności – bez uwzględnienia możliwości płatniczych ale również bez uwzględnienia wymogów z ustawy o minimalnym wynagrodzeniu.