Autor:
Andrzej Kidyba
,
Wydawnictwo C.H.Beck
Isbn: 9788325585679
Wydanie: 18/
2016
Stron: 1056
Podręcznik z
prawa handlowego
składa się z trzech części, z których:
- pierwsza omawia zagadnienia ogólne, dotyczące m.in. pojęcia
prawa
handlowego, definicji przedsiębiorcy, zasad rejestrowania przedsiębiorców i ich uczestnictwa w obrocie gospodarczym;
- druga część książki z prawa handlowego przedstawia podmioty występujące w obrocie gospodarczym, w tym. m.in. Spółki handlowe, EZIG, spółdzielnie, przedsiębiorstwa państwowe, przedsiębiorców zagranicznych i instytucje non for profit;
- trzecia obejmuje ogólne informacje dotyczące kontraktów, ich rodzajów oraz sposobów nawiązywania stosunków, a także opisy różnych nazwanych i nienazwanych) umów handlowych, np. umowy sprzedaży konsumenckiej, umowy agencji, komisu, leasingu czy umowy factoringu.
W osiemnastym wydaniu książki
Prawo handlowe
uwzględniono zmiany stanu prawnego, jakie miały miejsce od ostatniego wydania, najnowszą literaturę przedmiotu oraz orzecznictwo sądów. Istotne zmiany stanu prawnego wynikały przede wszystkim z wejścia w życie ustawy z 11.9.2015 roku o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. z 2015 r. poz. 1844) i ustawy z 25.9.2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r. poz. 1893).